Giv din tro et boost med nye videoer om det at være ung og kristen i dag. #Jesuslever #Keepfighting

GIV DIN TRO EN CHANCE

 

“Udgangspunktet for os alle sammen er, at vi ikke kan finde ud af det. Det handler simpelthen om, vi vil eller ej. Det er det, der må definere, om vi tror eller ej”

Andreas Bøge, ungdomskonsulent og teolog

“Det har været en enorm lang proces finde ud af: Okay, hvad er mit forhold til Gud og hvad er hans forhold til mig?”

Ruben, 18 år
Kom bag projektet

Det er vigtigt, at vi bliver ved med at udvikle os i troen.

FRI

Frihed i Jesus – og fri for lærere

 

‘FRI’ er et fristed. En aften hver 3. eller 4. uge, hvor vi som elever møder hinanden i mødet med Gud. Fri for lærere, fri til at være os selv. ‘FRI’ er et elevskabt forsøg på at skabe et rum, hvor der er plads til at møde Gud som syndere og brudte mennesker.

Til ‘FRI’ deler vi elever vores tro, vores fejl og vores sejre med hinanden. Der er sat fokus på lovsang og bøn, samt en andagt der holdes af elever og derudover plads til vidnesbyrd og det, folk har på hjertet. Det handler i bund og grund om, at vi er sat frie af Jesus, og det er hvad ‘FRI’ prøver at bygge videre på, og videregive til hinanden.

Bag om Ung og Kristen

Et projekt, der skal give unge vitaminer til troen.

På KG er troen på Jesus central. Og på KG er målgruppen unge. Derfor arbejder vi på KG hver dag på at åbne troens verden for unge. Med ‘Ung og Kristen’ ønsker vi at sætte fokus på netop det at være ung og kristen, og hvad det betyder i dag. Vi har spurgt vores egne unge, hvad der rører sig i deres liv, når det handler om at tro. Det har (foreløbigt) resulteret i to videoer, hvor vi dykker ned i nogle centrale emner.

Videoerne indeholder både de unges perspektiv og en mere ekspertvinkel. På den måde håber vi, at det bliver vedkommende og til at relatere til samtidig med, at det større perspektiv er med indover.

Min egen tro

Der sker meget for unge og deres tro. Det er ikke længere bare forældrenes tro for det er vigtigt at troen bliver ens egen, bliver personlig. Men hvordan gør man det? Mange unge (og gamle) kan hurtigt føle, at de skal gøre en masse for at tro og nå til et vist punkt for at man er en god nok kristen. Videoen ‘Min egen tro’ punkterer forestillingen om, at du skal være på en bestemt måde. Det handler bare om, hvorvidt man vil tro eller ej.

Mig og verden

Det at være ung og troende i dag er ikke uden problemer. Troen er under pres fra mange sider og ung møder mange forskellige veje at gå. Det kan være forvirrende i en sådan grad at man kan blive udfordret på, om det med at tro overhovedet giver mening. Videoen ‘Mig og verden’ giver indblik og hjælp hertil.

Vi håber, at I finder projektet interessant og at det kan bruges i forskellige sammenhænge. Videoerne er ikke ultrakorte, men er samtidig i en relativ kort længde, som gør, at de er nemmere at fordøje og bruge i forskellige sammenhænge. Hvis projektet viser sig at være en succes, kommer der måske nye videoer, der kan sætte fokus på flere andre interessante aspekter ved det at være ung og kristen.