Hop direkte til sidens indhold Hop til footeren

Elevtrivselsundersøgelse

Trivselsundersøgelse 2023 – opsamling med handleplan

Trivselsundersøgelsen blandt KG´s elever er lavet på baggrund af de spørgsmål, der stilles i den nationale undersøgelse.

https://uddannelsesstatistik.dk/Pages/Reports/1831.aspx

Resultatet af undersøgelsen er forelagt PR, bearbejdet i elevrådet sammen med rektor, og der har været et udvalg med elever og lærere samt rektor, som har samlet op. 201 ud af 206 elever har svaret på undersøgelsen, hvilket giver en svarprocent på 98%.

Besvarelserne rummer mange positive tilbagemeldinger. Man kan pege på følgende, hvor tallet angiver, hvor mange %, der er helt enig/delvist enig (2 bedste af 5 svarmuligheder) i udsagnet.

  • Jeg klarer mig godt fagligt i skolen (77)
  • Jeg deltager aktivt (75)
  • Jeg er forberedt til timerne 73
  • Jeg kan lide at kende til og lære nye ting (85)
  • Jeg kan gøre gode faglige fremskridt i skolen (70)
  • Jeg får tilbagemeldinger fra lærerne, som jeg kan bruge til at blive bedre i fagene (69) 
    • Lærer: Burde denne procent isoleret set være lidt højere? Sammenholdt med spørgsmål under, er det måske ikke så slemt. Der kan være individuelle forskelle på eleverne. Feedback og opfølgning i timen er gavnlig. 
  • Lærerne giver faglig hjælp, når jeg har brug for det (96)
  • Lærerne respekterer mig (96)
  • Jeg føler, at jeg hører til på min skole (79)
    • Elever: Der kan være forskel på kost- og dagelever. 
    • Lærer: Der er lidt forskel på 1.2. og 3.g'ere. 
  • I min klasse er det godt at være aktiv i timerne (85)

Når man ser på spørgsmål og svar fordelt på køn, er nogle tal værd at bemærke:

Jeg forbliver rolig i pressede situationer (helt enig, 10/44% (12/36%) hhv. kvinde/mand)

  • Elever: Det er en bred kategori, med flere tolkningsmuligheder. Det undrer os ikke; piger har måske mere brug for ord og tænker mere over tingene. Drenge handler mere. Bekymringerne for piger kommer indefra og fra venner.
  • Lærere: Det er nok især mentalt at uroen mærkes. Hvad vil det sige at være rolig. Når der bliver talt om det, fylder det mere

Jeg gør gode faglige fremskridt i skolen (helt enig, 18/17% (22/33%) hhv. kvinde/mand)

  • Elever: Måske er der lidt med tolkningen af ”gode” fremskridt. Måske afspejler det lidt lave tal et højt ambitionsniveau.
  • Lærere: Måske er flere drenge blevet selvkritiske. Der er igen nogle forsk. tolkninger af spørgsmålet. Vi kan måske gøre det mere tydeligt for eleverne, at de gør fremskridt.

Jeg har indflydelse på undervisningen (helt enig/delvist enig, samlet 36/49% (33/51%) hhv. kvinde/mand) 

  • Elever: Pigerne kan måske (igen) tænke lidt for meget over tingene. Det er ikke fordi drengene bliver hørt mere end pigerne.
  • Lærere: Piger retter lidt mere ind; og drengene er lidt mere frimodige. Drengene er måske mere ligeglade. Der kan være forskel fra fag til fag. Som lærer skal vi måske også vende den lidt indad.

Lærerne koordinerer tidspunkter for opgaveafleveringer (helt enig 11/17% (10/19%) hhv. kvinde/mand) 

  • Elever: Måske taler pigerne mere om opgaverne; og det kan også hænge sammen med oplevelsen af pres.
  • Lærere: Det tal skal højere op. Vi har talt om dette alle år; kan vi ikke gøre det bedre?

Andre felter rummer mulighed for forbedring. I udvalget har vi taget de punkter op, hvor de dårligste svarmuligheder i spørgeskemaet – eller midtergruppen er påfaldende stor. 

 

Påpeget problem  Det handler nok om Handleplan Ansvarlig Tidsramme 
Jeg forbliver rolig i pressede situationer 15% (15%) uenige/delvist uenige. 

 Elever: Definitionen er lidt uklar. Det er svært at gøre noget ved det. ”Gymnasiet er stress leveret på et sølvfad”. Det er ukonkret spørgsmål.


Lærere: Det er svært at svare på; hvad er det ”at være rolig”, og ”pres” er ikke kun negativt. 

Træning i stresshåndtering og pres-håndtering. Kan være et tema i vores livsskole.
Elevgruppe arbejder med det med mentorer

Ledelse, PU, Mentorer

E24 +F25
Jeg har indflydelse på undervisningen 27% (28%) uenige/delvist uenige.

Elever: Er det et stort ønske fra eleverne? Der kan være indflydelse på små ting, fx et ønske om gentagelse.


Lærer: Har eleverne lyst til det? 

 

 

Samtale med Elevrådet med fokus på behovet.
Ledelse, Faggrupper, PU
E24 +F25
Lærerne koordinerer tidspunktet for opgaveafleveringer 31% (35%) uenige/delvist uenige.

Elever: Der er en oplevelse af, at det ikke altid bliver koordineret.


Lærer: Kunne team-lærer have fx et månedligt ansvar med at gennemgå det? Lærerne bliver nødt til at forstå, at det er en stressfaktor for eleverne.

Vi beder teamet/klasselærer være mere opmærksom på dette næste skoleår. Ledelse; PU, Teams/klasselærer E24
Hvor ofte føler du dig presset i skolen 13/38% (20/37%) hhv. meget tit/tit

Elever: Som elev vil man gerne klare sig godt. Man vil gerne lave andet end skole, og det giver travlhed. Det kan være i perioder. ”Føle sig presset” er også blevet en kultur, som er selvforstærkende.


Lærer: Det handler om at finde ud af hvor ”nok er nok, og det handler også om at stramme sig an for at gå i skole 

Et tema for Livsskolen
Faglærerne skal hjælpe eleverne til at begrænse sig, fx overholde antal timer for en opgave.
PU, Ledelse, Pædagogisk råd E24 +F25
Hvor ofte føler du dig presset pga. lektier 19/33% (21/28%) hhv. meget tit/tit

Elever: Der skal mindre til, at man føler sig presset.  Man kan oftest nå lektierne på den afsatte tid. Det kan også være frygten for at blive udstillet.


Lærer: Det har altid været et pres. Elevere må lære at prioritere og håndtere det. Det fortsætter, når de læser videre. Lidt pres ved lektier er ok.

Elevgrupper, der arbejder særligt med dette sammen med en mentor, er en mulighed.

Faggrupper, PU og KI

E24 +F25
Hvor ofte føler du dig presset pga. karakterer 22/26% (25/24%) hhv. meget tit/tit.

Elever: Der er høje forventninger fra mig selv. Der bliver ikke snakket så meget om karakterer på KG blandt elever. 


Lærer: Nogle elever har præstationsangst over kommende opgaver fx efter en god terminsprøve. Presset kommer inde fra eleverne. Lærerne kan have fokus på læring i stedet for karaktererne.

Opfølgende drøftelse på PR-møde om forskellige pædagogiske overvejelser og metoder.

Faggrupperne taler om udfordringen.

Faggrupper, PU og KI E24 +F25
Hvor ofte føler du dig presset pga. egne krav og forventninger til skolearbejdet 34/31% (38/29%) hhv. meget tit/tit.

Elever: Det bunder i pres over egne forventninger. Høje ambitioner på egne giver et pres og store krav. Den er lidt svær.


Lærere: Vi er oppe imod præstationssamfundet. Det handler om hvad eleverne selv prioriterer. Eleverne har brug for at høre forskellige ting.
Som lærer kan man måske være autentisk.
Være bevidst om idealer

.
Tema i Pædagogisk Råd, KI og mentorgruppen til fordybelse.

Faggrupper arbejder specifikt med balance og forventningsafstemning

Lærere, mentorer, pædagogisk udvalg og ledelse E24 +F25

 

Jacob Daniel Leinum

Elevtrivselsundersøgelse 2022 – opsamling med handleplan

Trivselsundersøgelsen blandt KG´s elever er lavet på baggrund af de spørgsmål, der stilles i den nationale undersøgelse.

https://uddannelsesstatistik.dk/Pages/Reports/1831.aspx 

Resultatet af undersøgelsen er forelagt PR, bearbejdet i elevrådet sammen med rektor, og der har været et udvalg med elever og lærere sam rektor, som har samlet op. 214 ud af 224 elever har svaret på undersøgelsen, hvilket giver en svarprocent på 96%.

Besvarelserne rummer mange positive tilbagemeldinger. Man kan pege på følgende, hvor tallet angiver, hvor mange %, der er helt enig/delvist enig (2 bedste af 5 svarmuligheder) i udsagnet:

  • Jeg klarer mig godt fagligt i skolen (74)
  • Jeg deltager aktivt (74) 
  • Jeg er forberedt til timerne (64)
  • Jeg kan lide at kende til og lære nye ting (88)
  • Jeg gør gode faglige fremskridt i skolen (69)
  • Jeg får tilbagemeldinger fra lærerne, som jeg kan bruge til at blive bedre i fagene (73)
  • Lærerne respekterer mig (94)
  • Jeg føler, at jeg hører til på min skole (75)
    • 1.g. (67)
    • 2.g. (83)
    • 3.g. (71)
  • I min klasse er det godt at være aktiv i timerne (87)

Når man ser på spørgsmål og svar fordelt på køn, er nogle tal værd at bemærke:

Jeg forbliver rolig i pressede situationer (helt enig, 12/36% hhv. kvinde/mand)

  • Elever: Drengene tænker ikke over det, pigerne føler for meget, drenge føler for lidt; kvinder er mere reflekterede over at de er pressede. Presset kommer flere steder fra. Alle har et ønske om hvordan det skal gå. Ønsker bliver til forventninger!

Jeg gør gode faglige fremskridt i skolen (helt enig, 22/28% hhv. kvinde/mand)

  • Elever: Piger har større forventninger til sig selv.
  • Lærere: KG ligger højt på løfteevne jf seneste Cepos måling

Jeg har indflydelse på undervisningen (helt enig/delvist enig, samlet 33/51% hhv. kvinde/mand) 

Lærerne koordinerer tidspunkter for opgaveafleveringer (helt enig 10/19% hhv. kvinde/mand) 

Andre felter rummer mulighed for forbedring. I udvalget har vi taget de punkter op, hvor de dårligste svarmuligheder i spørgeskemaet – eller midtergruppen er påfaldende stor.



Påpeget problem  Det handler nok ok Handleplan Ansvarlig Tidsramme
Jeg forbliver rolig i pressede situationer (15% uenige/delvist uenige) Alle har et ønske om hvordan det skal gå. Ønsker bliver til forventninger!
Oplæg med struktur og planlægning som en del af livsskolekoncept/tilbud
Øvelser: fra elev til studerende
Lærere, KI og ledelse E23 +F24
Jeg har indflydelse på undervisningen (28% uenige/delvist uenige) Kan skyldes urealistiske forventninger ift. gældende bekendtgørelser i fagene. Tydeliggørelse af muligheder (og begrænsninger) i fagene fremlægges af lærerne fra skolestart. Lærere og faggrupper E23
Lærerne koordinerer tidspunktet for opgaveafleveringer (35% uenige/delvist uenige) Det er en teamlærer at huske at tjekke det. Teamlærere tjekker oftere og ledelsen påminder Teamlærere og ledelse E23 + F24
Hvor ofte føler du dig presset i skolen (20%/37% hhv. meget tit/tit)
Pres kan både være negativt og positivt.  Presset kommer ikke fra lærerne.
Hjælp til at koordinere, planlægge og tænke langsigtet. Livsskoletilbud udvikles. Ledelse, mentorer og KI E23
Hvor ofte føler du dig presset pga. lektier (21%/28% hhv. meget tit/tit)
At sammenligne sig med andre elever presser. Der skal et øget fokus på læring og mindre på vurdering. Lærere, pæda-gogisk udvalg og ledelse E23
Hvor ofte føler du dig presset pga. karakterer (25%/24% hhv. meget tit/tit) Uddannelsesønsker presser for sådan er systemet. Mange har ikke lyst til at tale om egne karakterer, og det bliver tabu – hvilket også presser.

Faggrupperne taler om udfordringen.

Pædagogisk forsøg iværksættes med fokus på læring og mindre på bedømmelse

Pædagogisk udvalg, lærere og ledelse E23
Hvor ofte føler du dig presset pga. egne krav og forventninger til skolearbejdet (38%/29% hhv. meget tit/tit)

Det er et pres, at vi (elever) er på privatskole.

Ambitioner skal finde et passende leje.

Pædagogisk forsøg iværksættes med fokus på læring og mindre på bedømmelse Lærere, men-torer, pæda-gogisk udvalg og ledelse E23 + F24

Jacob Daniel Leinum

Trivselsundersøgelse 2021 – opsamling med handleplan

Trivselsundersøgelsen blandt KG´s elever er lavet på baggrund af de spørgsmål, der stilles i den nationale undersøgelse.

Resultatet af undersøgelsen er forelagt PR, bearbejdet i elevrådet sammen med rektor, og der har været et udvalg med elever og lærere sam rektor, som har samlet op. 201 ud af 219 elever har svaret på undersøgelsen, hvilket giver en svarprocent på 92%.

Besvarelserne rummer mange positive tilbagemeldinger. Man kan pege på følgende, hvor tallet angiver, hvor mange %, der er helt enig/delvist enig (2 bedste af 5 svarmuligheder) i udsagnet:

  • Jeg er glad for at gå i skole (81) 
  • Jeg klarer mig godt fagligt i skolen (80) 
  • Jeg deltager aktivt (70) 
  • Jeg er forberedt til timerne (70) 
  • Jeg kan lide at kende til og lære nye ting (84)
  • Når jeg ikke kan finde ud af en bestemt ting i skolen, tør jeg godt sige det i klassen (58) - Måske lidt lavt. 
  • Jeg gør gode faglige fremskridt i skolen (70) 
  • Jeg får tilbagemeldinger fra lærerne, som jeg kan bruge til at blive bedre i fagene (71)
  • Lærerne respekterer mig (99)
  • Mine forældre viser interesse for det, jeg gør i skolen (79)
  • Jeg føler, at jeg hører til på min skole (85)
  • I min klasse er det godt at være aktiv i timerne (86) 

Udvalg: Mange er glade for at gå i skole, selvom de er pressede, og lærerne giver faglig hjælp 97% (kost gym - uden forældre i nærheden). Tilsyneladende positivt studiemiljø og god aktivitet i timerne.

- Flotte tal, der er al mulig grund til at glæde sig over!

Når man ser på spørgsmål og svar fordelt på køn, er nogle tal værd at bemærke: 

Jeg forbliver rolig i pressede situationer (helt enig, 12/34% hhv. kvinde/mand)

  • Pige: piger har måske større forventninger;
  • Pige: Ved Gallakoncerten var der ikke forskel.

Udvalg: Måske sværere at tabe ansigt som pige end dreng. Der er forskel på drenge og pigegrupper og hierarkierne. Drengene tager det mere som det kommer. Piger tager det nok lidt mere ind og drengene siger måske mere pyt. 

Jeg gør gode faglige fremskridt i skolen (helt enig, 16/39% hhv. kvinde/mand)

  • Pige: Svært at være helt tilfreds, forskellige standarder. Piger: piger har højere krav til sig selv

Udvalg: Pigerne har sværere ved at rose sig selv, drengene er bedre til at sige godt. Det er nok også et vilkår. Skolen betyder måske mere for mange elever er og det koster noget som privatgymnasium. Der er fx flest piger på eksamensangst-kurser.

Lykkes det for dig at lære det, du gerne vil i skolen (helt enig, 12/30% hhv. kvinde/mand). Jeg har indflydelse på undervisningen (helt enig/delvist enig, samlet 41/59% hhv. kvinde/mand)

  • Dreng: hurtig udfyldelse af spørgeskemaet for drenge. 

Udvalg: Forventninger er forskellige fra start; der er ambitionsniveauforskel. Drengene slapper mere af med, hvad de gerne vil være. Pigerne tænker længere frem, drengene tager det mere som det kommer. Måske er spørgsmålet lidt uklart formuleret.

Lærerne koordinerer tidspunkter for opgaveafleveringer (helt enig 11/21% hhv. kvinde/mand)

  • Dreng: Piger tænker mere over hvad de svarer
  • Pige: Jeg vil ikke ligge i yderkanten
  • Dreng: Piger har højere forventninger til sig selv
  • Dreng: Drenge har ikke lige så høje forventninger, selvforstærkende;
  • Pige: det er meget individuelt, måske selvforstærkende
  • Dreng: Hvis jeg har været til timen, er det fint, det er nok at være der. Sammenligning med andre.

Udvalg: Den hænger nok sammen med den øverste; om man føler sig presset i forvejen. Det er oplevelsen der måles på. Når bjerget af opgaver er der, føles presset større. Nogle er måske pressede af fritidsjob. Piger er nok mere tilbøjelige til at psykologisere.

Andre felter rummer mulighed for forbedring. I udvalget har vi taget de punkter op, hvor de dårligste svarmuligheder i spørgeskemaet – eller midtergruppen er påfaldende stor.



Påpeget problem  Det handler nok om  Handleplan  Ansvarlig  Tidsramme
Jeg forbliver rolig i pressede situationer (20% uenige/delvist uenige)  Presset situation: Gallakoncert, gruppearbejde (med dovne), fremlæggelser, afleveringer, lektier. Fremlæggelse i fag, der ikke er det bedste (fælles A+B hold, fordi B-eleverne bliver måske presset af niveauet). 

Fx ikke fremlægge for hele klassen; at lærerne italesætter at det er ok med faglige forskelle. 

Struktur og kalender kan efterses: Lærerteams kan fx se på fordelingen af afleveringer. Prøve at undgå perioder uden afleveringer. 

Ledelsen, studievejledere. Lærerteams og Pæd. FT.  E22
Jeg har indflydelse på undervisningen (23% uenige/delvist uenige) 

Problem ikke at turde sige noget, eller ikke følge med, ofte et personligt problem, som elever vælger man sine højdepunkter. Lærerne kommer nogle gange til at give svaret; Der er nogle gange indflydelse på emnet men ikke detaljerne; 

Lærerne er forpligtet på bekendtgørelsen, og elevernes ønske om indflydelse er ikke altid i balance med dette. 

Faggrupperne drøfter elevindflydelse og får fulgt op på det. 

Lærerne skal være mere tydelige på rammerne for elevindflydelsen. 

Lærerne og faggrupperne.  F22
Lærerne koordinerer tidspunktet for opgaveafleveringer (36% uenige/delvist uenige)

Uger uden afleveringer og derefter 15t i en uge;

3-13-2- 4-1-7-14 elevtimer (3 uger),

Der er ret forsk i klasserne.

Struktur og kalender kan efterses: Som lærer kan man fx se på fordelingen af afleveringer.

Prøve at undgå perioder uden afleveringer.

Ledelse og lærerteams.  F22
Hvor ofte føler du dig presset i skolen (15%/32% hhv. meget tit/tit)

Pres er generelt forstået meget negativt, ikke bare lidt travlt.

Der er forskel på travlhed og stress. Pres er når noget bliver uoverskueligt, hvordan man skal strukturere. Presset kan opleves ved at bliver fravalgt socialt, fordi man selv har travlt. 

 

Fysisk kan pres mærkes som svimmelhed og kvalme. Det kan føles som at være begrænset, som at stå i et meget lille rum. Mere træthed og søvnproblemer.

Fokus på at prioritere og øvelse i det.

Bedre søvn. Fællestime om søvn. Undervisning om struktur og prioritering

Viljestyrke og vaner er helt afgørende. Gode vaner er en stor hjælp.

 

Det sociale fylder meget på KG, og i starten af KG-tiden er venner ekstra vigtige; i 3.g fylder det ikke lige så meget og gode venner er etableret.
Ledelsen, studievejledere og KI E22
Hvor ofte føler du dig presset pga. lektier (14%/35% hhv. meget tit/tit)

Det er afhængigt af faget.

Når der er dag til dag lektier.

Svært at nå lektierne på 20 min (lektier + noter + forstå begreber – tager samlet set længere tid)

 

Nogle dage er værre end andre

Tale med lærerne om det.

Overvejelse af hvad fornuftig længde af lektier er i de forskellige fag på faggruppeniveau.

Pæd. Frontteam F22 og E22
Hvor ofte føler du dig presset pga. karakterer (26%/24% hhv. meget tit/tit)

Det er primært fra egne forventninger.

Det er pres at se karaktererne.

Det er ikke fra lærerne, men mere forældre og søskende. De bliver glade for gode karakterer

Der kommer let sammenligning med andre, der har gået her.

Nogle klasser kan have karakterpreskultur. (mange med hånden oppe) Der er stor forskel på a - v- og x-klasser.

Presset kan også være positivt – husk det. Klassen kan hive en med op.

Karakterpresset kan øge lektiepresset.

Prioriteringer er helt afgørende. Faggrupperne må tale om det.

Lærerne, faggrupper, studie-vejlederne, F22
Hvor ofte føler du dig presset pga. egne krav og forventninger til skolearbejdet (42%/33% hhv. meget tit/tit)

Gymnasiet er den vigtige del af livet, hvor det virkelig tæller.

Fortællingen fra UU-vejleder og grundskolen om stx som voldsom.

 

Eget pres hænger sammen med lektier og karakterpres.
Fællestime om balance i livet, søvn og prioriteringer.
Tydelig rammesætning fra lærerne
Ledelsen, lærere, studievejledere og mentorer E22
Hvor ofte føler du dig presset pga. andet (31%/32% hhv. meget tit/tit)

Husvagt, rengøring + køkkentjans på samme dag kan være pres.

Man kan have lyst til noget andet end det man skal.

Dagen er let proppet til.

Der er mere oplevet fritidstid på andre gymnasier. De ekstra aktiviteter fylder på KG.

Fællestime om balance i livet, søvn og prioriteringer.
Indsats fra mentorer og KI
Ledelse, KI og mentorer E22

Jacob Daniel Leinum

Elevtrivselsundersøgelse 2020-2021

Stor trivsel, stærk faglighed og ingen mobning – det er kendetegnende for seneste elevtrivselsundersøgelse på KG fra januar 2021.

Der vil blive nedsat et udvalg med ledelse, lærere og elever foråret 2021. Dette udvalg vil analysere resultaterne nærmere og på den baggrund indstille indsatsområder til det videre arbejde med elevtrivsel på KG

Af praktiske årsager grundet corona-nedlukningen valgte udvalget at fokusere på trivsel med sociale arrangementer ved genåbning, åbning på kostafdelingen i hele skoleperioden for sårbare elever og opfølgende telefonisk kontakt med elever i nedlukningsperioden.

 

Faglig individuel trivsel

Social trivsel

Læringsmiljø

Pres og bekymringer

Mobning

KG

3,9

4,4

3,8

2,8

4,8

Landsgennemsnit 

3,8

4,1

3,6

2,7

4,7

 

Trivselsundersøgelse 2019 – opsamling med handleplan 

Trivselsundersøgelsen blandt KG´s elever er lavet på baggrund af de spørgsmål, der stilles i den nationale undersøgelse.

Resultatet af undersøgelsen er bearbejdet i et udvalg bestående at to elever fra elevrådet, Kamilla L. Jakobsen, 2a og Asbjørn K. Christensen, 1v samt rektor.

Besvarelserne rummer rigtig mange positive tilbagemeldinger. Man kan pege på følgende, hvor tallet angiver, hvor mange %, der er helt enig/enig i udsagnet.

  • Jeg er glad for at gå i skole (87)
  • Jeg klarer mig god fagligt i skolen (71)
  • Jeg deltager aktivt (71)
  • Jeg gør gode faglige fremskridt i skolen (63) 
  • Jeg kan klare det, jeg sætter mig for (85)  
  • Lærerne giver faglig hjælp, når jeg har brug for det (89)
  • Lærerne respekterer mig (92)
  • Jeg er glad for klasse (88)
  • Jeg følger jeg ører til på skolen (85)
  • Jeg støtter og hjælper klassekammerater (91)
  • Jeg kommer godt ud af det med mine klassekammerater (94)
  • Stemningen i min klasse er præget af respekt og forståelse (85)
  • Jeg kan få hjælp og støtte fra klassekammerater (84)

Mange fine tal, der er al mulig grund til at glæde sig over!

Andre felter rummer mulighed for forbedring. I udvalget har vi taget de punkter op, hvor 10 % markerede uenig/helt uenig i spørgeskemaet – eller midtergruppen er påfaldende stor.

 

 

Påpeget problem

Det handler nok om

Handleplan

Ansvarlig

Tidsram-me

2.25 Indflydelse på undervisningen (16/37)

Helt lærerstyret tekstvalg/undervisnings-metoder/ forløbsvalg

Information til lærerne ved PR-møde v/elever

Elevråd 

F19

2,24: Brugbare tilbagemeldinger fra lærerne

Karaktersamtaler ikke rettet mod den konkrete elev (for generelle), for lidt konstruktivt fremadrettet.
Den skr. feedback fungerer fint.

Lærerkursus/drøftelse på PR om mdt. feedback med fokus på den enkelte elev Fremlægges af elevråd på PR.

Elevråd og FU

F19

Karsten H. Mortensen