1. Det forventes, at eleverne opfører sig hensynsfuldt og anstændigt.
2. Øl- og spiritusdrikning samt indtagelse af narkotiske stoffer er forbudt såvel udenfor som på kostafdelingen. Skolen forbeholder sig ret til at kontrollere/teste, hvis der er mistanke om, at reglen er blevet overtrådt. Se mere om skolens hash-politik på hjemmesiden.
3. Ophold på det modsatte køns værelse må kun finde sted, når døren står på vid gab. Undtaget fra denne regel er udover familie eller bibelstudiegruppe/bedemøde med deltagelse af mindst tre elever, og der er hængt skilt på døren.
4. Det normale hjemtidspunkt til kostafdelingen er senest kl. 23.00. Overnatning andre steder end på eget værelse kan uden for weekends kun ske efter tilladelse fra kostinspektor.
5. Der er mødepligt til middags- og aftensmåltider, samt til øvrige obligatoriske arrangementer.
6. Brug af musikanlæg, computer, TV m.m. på værelset må ikke være til gene for andre. Fra kl. 23.00 skal der være sovero.
7. Eleverne skal deltage i praktisk arbejde (rengøring, køkkenarbejde m.m.).
8. Weekend-frameldingslisten skal udfyldes senest onsdag ved aftensmaden.
9. Gæster præsenteres for kostinspektor ved første måltid. Ikke-overnattende gæster forlader kostafdelingen senest kl. 23.00.
10. Skolens rygepolitik skal overholdes.
Overtrædelse af reglerne kan i yderste tilfælde medføre bortvisning fra kostafdelingen/skolen. Ansøgningen gælder for alle tre år, dog med følgende begrænsning: Hvis eleven får skriftlig advarsel og derefter fortsat bryder regelsættet, skal eleven (over 18) igen ansøge om plads på kostafdelingen og kan miste muligheden for at være kostelev på KG. Dette afgøres af rektor og kollegieleder.
Skolen forbeholder sig ret til evt. at kontakte elevens hjem vedr. opholdet på kostafdelingen, selvom eleven er fyldt 18 år.
Eleverne er ansvarlige for
1. de undervisningsmidler, der udleveres til låns.
2. det værelse og inventar, der anvises på kostafdelingen.
Eleven skal selv holde sit værelse rent og pænt, og være med til at holde sit hus ryddeligt og i pæn stand. Skolen forbeholder sig ret til at rejse erstatningskrav ved evt. bortkomst/misligholdelse af de udleverede ting.
Økonomi
Skolepengenes størrelse fastlægges for et skoleår ad gangen.
Som en del af betalingen er kosteleverne forpligtede på at deltage i rengørings- og køkkenarbejde på skolen. Arbejdet udgør gennemsnitligt ca. 2 timer pr. uge.
Elevernes forældre/værger tilsendes i januar og juli måned en regnskabsoversigt over skolepengebetalingen.
Betalingen for elevens ophold påhviler forældrene, også efter elevens fyldte 18. år. Hvis forældrene er døde, påhviler betalingen eleven.
Administrationsafgift og depositum
I forbindelse med tilmelding til KG skal der ske indbetaling ad to omgange:
Ultimo januar indbetales et administrationsgebyr på 500,- kr. til at dække skolens arbejde i forbindelse med tilmeldingen.
I begyndelsen af maj - i umiddelbar forlængelse af meddelelse om optagelse på gymnasiet/kostafdelingen - betales et depositum på 2000,- kr.
Depositum er tabt ved evt. framelding inden skoleårets start.
Ved for sen indbetaling kan evt. pladsreservation på kostafdelingen bortfalde.
Ophør
Ophører skolegangen efter skoleårets begyndelse, betales for tiden indtil ophørsdato plus et tillæg på 10 % af årsbeløbet, som kompensation for de forpligtelser, skolen indgår ved skoleårets begyndelse. Undtaget herfra er skoleskift umiddelbart efter grundforløbet.
Udflytning
Ønsker en elev at fraflytte kostafdelingen for at blive dagelev, kan dette kun ske uden ophørsafgift ved et skoleårs afslutning.