Hop direkte til sidens indhold Hop til footeren

25.06.2026

Et stort tak til Peter Sander Andersen

Midt i studentertidens glæde ønsker vi at rette et særligt fokus mod én, der gennem mere end 30 år har sat et helt unikt præg på KG.

Vi siger farvel til Peter Sander Andersen.

Siden august 1994 har Peter været en central del af skolens liv. Gennem årtier har han sat dybe spor hos både elever og kolleger – ikke mindst gennem sin store passion for musik. Han har beriget generationer af elever med korsang, band og en smittende glæde ved musikken, og som komponist står han bag melodier, der har rørt langt ud over KG, ikke mindst “Hvad er det, der gør jul til noget særligt”.

Som lærer har Peter gjort en forskel, man ikke glemmer. Han beskrives af nuværende og tidligere elever som nærværende, humoristisk og dybt inspirerende.

Peter er meget mere end musiklærer. Han har også været en dygtig kemilærer, engageret tillidsrepræsentant og en grundig og samvittighedsfuld kollega. Med sin varme, sit lune og sin ordentlighed har han sat tydelige spor i både undervisning og det kollegiale fællesskab.

Når en legende takker af, skaber det ringe i vandet – og Peters aftryk vil kunne mærkes længe endnu.

Vi siger tak for musikken, engagementet og dig som menneske. Tak for alt det, du har givet til KG.

Vi ønsker dig alt det bedste i din næste livsfase.